مقالات

بایدها و نبایدهای استفاده از کرم دور چشم

اهمیت استفاده از کرم دور چشم | کرم دور چشم ژوت

کرم دور چشم یکی از آن محصولات پوستی است که در دو دههٔ گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده است. بیشتر استفاده کنندگان خود را با این کرم‌ها مسلح کرده و به جنگ تیرگی‌های دور چشم و پف‌کردگی‌های زیر چشم می‌روند. همچنین، استفادهٔ طولانی مدت از این کرم‌ها، مانع چروک‌های ریز اطراف چشم شده و پوست این نواحی را تقویت می‌کند. با توجه به اهمیتی که کرم‌های دور چشم در زندگی روزانهٔ افراد پیدا کرده‌اند، تصمیم گرفتیم تمام نکات مهم درباره این کرم را در مطلبی جمع‌آوری کنیم؛ پس همراهمان باشید.

نحوهٔ استفاده از کرم دور چشم

کرم‌های دور چشم، بر خلاف مرطوب‌کننده‌ها و لوسیون‌ها نیاز به استفادهٔ چندباره در روز ندارند. همچنین مقداری که در هر بار استفاده، روی پوست دور چشم خود می‌زنید باید بسیار کم (در حد یک نخود) باشد. به همین دلیل است که این کرم‌ها را در بسته‌بندی‌های کوچک‌تر از مرطوب‌کننده‌ها و ضدآفتاب‌ها می‌فروشند. اگر از کرم دور چشم استفاده می‌کنید، لازم است بدانید که یک بار صبح و یک بار هنگام خواب باید یک نخود از این کرم را دور چشم خود بمالید.
کرم دور چشم را علاوه بر هالهٔ زیر چشم و پوست نازک بغل چشم، روی پلک‌ها و استخوان ابروی خود نیز بمالید. توجه به این نکته بسیار مهم است که در هنگام استفاده از این کرم‌ها به پوست خود فشار نیاورید؛ زیرا در این صورت هیچ نتیجه‌ای نخواهید گرفت! کرم را روی انگشت خود گذاشته و با ضربه به پوست، آن را جذب پوست کنید.
کشیده شدن پوست در هنگام مالیدن کرم، چین و چروک‌های ریز را افزایش می‌دهد؛ اما ضربه‌های آرام روی پوست، به ایجاد جریان خون زیر پوست و در عین حال سفت شدن پوست کمک شایانی می‌کند. اگر این کرم را به عنوان بخشی از آماده‌سازی پوست برای آرایش استفاده می‌کنید، هرگز کانسیلر زیر چشم را بلافاصله روی آن نزنید. اجازه دهید پوست شما تمام مواد آبرسان موجود در کرم دور چشم را به خود جذب کند، سپس به سراغ کانسیلر بروید.
از انگشت حلقه برای ضربه زدن روی پوست استفاده کنید. وقتی می‌خواهید این کرم را به پوست زیر چشم، استخوان ابرو و پلک خود بمالید با انگشت حلقه این کار را بکنید. این تأکید زیاد به این دلیل است که انگشت حلقه توانایی ایجاد فشار زیاد روی پوست را ندارد و در هنگان مالیدن کرم، فشاری را ایجاد می‌کند که پوست شما تحمل آن را داشته باشد.

نکات مهم در استفاده از کرم دور چشم

برای این‌که تأثیرات مثبت استفاده از کرم دور چشم را مشاهده کنید، لازم است به نکات ظریفی توجه کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • با توجه به متفاوت بودن پوست‌ها، کرمی را انتخاب کنید که مناسب نیازهای پوست شماست.
  • از کرم دور چشم دو بار در روز استفاده کنید؛ این به این معنی است که یک بار در روز اثر زیادی ندارد.
  • پیش از استفاده از کرم، پوست زیر چشم را با دستمالی خیس، مرطوب کنید تا هیدراتاسیون پوستتان حفظ شود.
  • کرم دور چشم را نزدیک مژه و خیلی نزدیک به چشم‌ها نمالید؛ زیرا ممکن است باعث سوزش چشم و ریزش مژه شود.
  • بهتر است پیش از بروز چین و چروک‌ها، استفاده از کرم‌های دور چشم را آغاز کنید؛ زیرا بعد از بروز تیرگی، لکه، چین و چروک کار شما سخت‌تر می‌شود.
  • اگر کرم مرطوب کننده و یا محصولات پوستی دیگری که برای دور چشم خود استفاده می‌کنید، سبک‌تر از کرم دور چشمتان هستند، بهتر است آن‌ها را پیش از کرم دور چشم استفاده کنید و بالعکس.

انتخاب کرم دور چشم مناسب

برای این‌که بتوانید بهترین کرم را برای دور چشم خود انتخاب کنید، ابتدا باید جنس پوست خود را شناخته و ببینید کدام یک از علائم مخاطره‌آمیز برای پوست شما در ناحیه اطراف چشمتان دیده می‌شود. برخی کرم‌ها بیشتر به رفع تیرگی دور چشم می‌پردازند و برخی دیگر سفت کردن پوست و کاهش چروک‌های این ناحیه را بر عهده می‌گیرند.

انواع کرم دور چشم برند ژوت که یکی از معتبرترین برندهای مشترک ایران و فرانسه است، برای پوست‌های گوناگون در بازار موجود هستند. این کرم‌ها تاکنون اثرات زیادی بر رفع تیرگی و پف زیر چشم داشته و روند پیری پوست دور چشم را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهند. جذب سریع، وجود آلوئه‌ورا و آووکادو، سبکی، نبود پارابن و تولید کلاژن از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات است که آن را در بین مشتریان محبوب کرده است.

منابع

https://www.lorealparisusa.com/beauty-magazine/skin-care/skin-care-concerns/avoid-these-common-eye-cream-mistakes

https://www.bebeautiful.in/articles/skin-care-routine-to-get-rid-of-dark-spotshttps://intothegloss.com/2014/04/how-to-apply-eye-cream/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.