مقالات

آیا نرم کننده مو واقعا مفید است؟ + طرز استفاده

نرم کننده مو | بهترین نرم کننده مو | بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی

احتمالا تاکنون گیرکردن شانه در بین موهای خود را تجربه کرده‌اید؛ اتفاقی ناخوشایند و کلافه‌کننده که حتی ممکن است شما را مجبور به استفاده از قیچی برای جدایی مو از شانه کند! اما بهتر است به‌جای چاره‌اندیشیدن برای چگونگی رهاسازی مو از چنگال ستمگر شانه، به فکر یک مرحله قبل‌ از شانه‌کردن، یعنی استفاده از نرم کننده مو، باشید.

با قاطعیت می‌توانیم بگوییم که نرم‌کننده‌های مو، سنگ بنای تمامی روتین‌های مراقبتی از مو هستند. وقتی شما موی خود را با شامپو می‌شویید، لازم است که بعد از این کار به‌سراغ نرم‌کننده بروید تا رطوب را به مو برگردانید. رطوبت‌دهی به مو باعث تقویت فولیکول‌های آن می‌شود. در کل نرم کننده مو باعث افزایش لطافت، درخشندگی و انعطاف‌پذیری می‌شود و شما را از شر گره‌های پیچ‌درپیج خلاص می‌کند.

اما سوال اساسی این است که نرم‌کننده‌ها چه نوع محصولاتی هستند؟ چگونه بر مو تاثیر می‌گذارند؟ دارای چه انواعی هستند و طرز استفاده از آن‌ها چگونه است؟ چنان‌چه به‌دنبال جواب این سوالات می‌گردید، این بخش از مجله زیبایی ژوت را از دست ندهید.

نرم کننده مو چیست؟

گرچه به‌واسطه نامش می‌توان به چیستی آن پی برد؛ اما اگر بخواهیم دقیق‌تر به آن اشاره کنیم، باید بگوییم که حالت‌دهنده و مرطوب‌کننده مو است و از روغن‌ها، مواد مغذی، مرطوب‌کننده‌ها، نرم‌کننده‌ها و سورفکتانت‌ها تشکیل می‌شود.

مرطوب‌کننده‌ها و نرم‌کننده‌های موجود در این محصول با افزودن رطوبت کافی به مو، باعث نرمی و انعطاف‌پذیری آن می‌شوند. نکته قابل توجه این است که پس از افزودن رطوبت، موی شما مرطوب باقی می‌ماند و به‌سرعت خشک نمی‌شود.

سورفکتانت‌ها هم که عموما در شامپوها وجود دارند، مشابه صابون عمل می‌کنند و با شستن چربی‌ها از روی مو، باعث تمیزی و درخشندگی آن می‌شوند. اگر بخواهیم خیلی ساده‌تر این پروسه را برای شما بازگو کنیم، این‌طور می‌شود که پس از شستن مو توسط شامپو، نرم‌کننده مجددا رطوبت را به مو برمی‌گرداند و باعث لطافت، نرمی، صافی و درخشندگی آن می‌شود.

انواع نرم کننده مو را بشناسید

امروزه شما به طیف وسیعی از نرم‌کننده‌های مو دسترسی دارید که هرکدام با اهداف مختلفی استفاده می‌شوند. اگر بخواهیم یک دسته‌بندی کلی به شما ارائه دهیم، باید بگوییم در اصل سه نوع نرم کننده مو داریم:

  • نرم‌کننده شستشو: این دسته از نرم‌کننده‌ها بیشتر از سایر مدل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. توصیه می‌شود پس از زدن شامپو، تنها برای چند دقیقه از این محصول استفاده کنید.
  • نرم‌کننده پس از شستشو: این دسته از محصولات بافت سبکی دارند و به‌شکل اسپری تولید می‌شوند. تنها پس از شستشو باید از این محصولات استفاده کنید؛ به این صورت که بعد از شستشوی کامل مو و خروج از حمام، آن را روی مو اسپری کنید و بگذارید در همین حالت استراحت کند.
  • نرم‌کننده برای موهای آسیب‌دیده: این دسته از کاندیشنرها برای تغذیه موهای آسیب‌دیده مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل ساختار و بافتی که دارند، به‌صورت عمقی عمل می‌کنند. طبق دستورالعمل این محصول، پس از شستشو باید نیم‌ساعت تا یک ساعت روی مو استراحت کند.

آیا نرم کننده مو مفید است؟ ضرر ندارد؟

توصیه می‌کنیم به‌دنبال محصولاتی باشید که دارای ترکیبات طبیعی و دوستدار مو هستند. نرم‌کننده‌های مبتنی‌بر سیلیکون به‌دلیل کاهش اکسیژن‌رسانی، مانند یک درزگیر عمل می‌کنند و باعث آسیب به مو می‌شوند. به همین منظور از کاندیشنرهایی استفاده کنید که از مواد طبیعی ساخته شده‌اند و سیلیکون در ترکیباتشان وجود ندارد.

بهترین شیوه استفاده از نرم‌کننده مو چیست؟

یکی از متداول‌ترین اشتباهات در حین استفاده از نرم‌کننده، خیس‌کردن بیش از حد مو است. به‌گفته متخصصان باید ابتدا آب اضافی مو را بگیرید و سپس از نرم‌کننده استفاده کنید. وقتی شما به موهای خیلی خیس خود، این محصول را اضافه می‌کنید، باعث رقیق‌شدن و در نتیجه کم‌اثرشدن آن می‌شود.

به همین منظور پیش از استفاده از کاندیشنر، با انگشتانتان موی خود را از ریشه بگیرید و سپس به سمت ساقه و نوک مو حرکت کنید؛ این‌گونه آب اضافی آن گرفته می‌شود. پس از این کار، طبق نوع و دستورالعمل محصول مورد نظر، از آن استفاده کنید.

بهترین نرم کننده مو با ترکیبات طبیعی چیست؟

اکنون که با ماهیت کاندیشنر، انواع و طرز استفاده از آن آشنا شدید، نوبت به مهم‌ترین بخش، یعنی معرفی بهترین برند می‌رسد. مطمئنا در بازار کنونی، آن هم در میان انبوهی از محصولات، تشخیص یک نرم کننده مو اورجینال از تقلبی کار بسیار دشواری خواهد بود.

از همین رو ما در این بخش خیال شما را راحت می‌کنیم تا بدون دغدغه، یک کاندیشنر اصل و مرغوب روی میز آرایشی‌تان داشته باشید. «نرم کننده مو ژوت» یکی از بهترین محصولاتی‌ست که می‌توانید تهیه کنید؛ دارای ترکیبات طبیعی‌ست و شانه‌پذیری و لطافت موی شما را به‌طرز شگفت‌انگیزی افزایش می‌دهد. این شما و این ویژگی‌های نرم‌کننده ژوت:

  • سرشار از پروتئین و کراتین هیدرولیزشده
  • حاوی روغن هسته آرگان و روغن برگ درخت چای
  • حاوی عصاره پودری برگ آلوئه‌ورا
  • Pro-Vitamin B5
  • حاوی روغن اسطوخودوس، روغن جوانه گندم و روغن میوه زیتون
  • فاقد سولفات

منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.