مقالات

با منافذ باز پوستمون چیکار کنیم؟

شایع‌ترین مناطقی که منافذ باز در آنها دیده می‌شود، روی بینی و پوست اطراف آن و روی گونه‌هاست.

غدد سباسه (غدد چربی) پوست که در کنار فولیکول‌های مو وجود دارند، از طریق مجرایی، ترشحات چربی خود را به سطح پوست انتقال می‌دهند. این ترشحات علاوه بر چربی، حاوی سلول‌های مرده جدار مجرا نیز هستند.

اگر مسیر خروج ترشحات به هر دلیلی بسته شود، مشکلاتی مانند گشادشدن منافذ خروجی این مجراها در سطح پوست ایجاد می‌شود و جوش‌های سرسیاه و سرسفید و گاه جوش‌های التهابی در سطح پوست بروز خواهند کرد.

رنگ سیاهی که اغلب روی منافذ باز دیده می‌شود، گاه به دلیل رنگ موهای کرکی خارج شده و گاه به دلیل اکسیدشدن چربی محتویات منافذ است.

بستن منافذ باز پوست صورت با ۱۱ راه حل موثر و نتیجه بخش

منافذ باز پوست اون قدر ریز هستن که نمی تونیم اونا رو ببینیم، درسته؟ ای کاش همین طور بود. بعضی افراد منافذی روی پوست خود دارن که خیلی آسون دیده می شن و از این واسه ناراضی هستن. متأسفانه نمی تونین اندازه اونا رو بی کمک متخصص پوست تغییر بدین، ولی می تونین کاری کنین تا دیده نشن. این مطلب چند نکته و روش حرفه ای به شما یاد می گیره تا به کمک اون منافذ باز پوست خود رو نامرئی کنین و پوست زیباتری داشته باشین.

پوست خود رو پاکیزه نگه دارین

«آلودگیا منافذ باز پوست رو می بندن. پس اونا گشاد می شن و بیشتر قابل دیدن هستن». پس باید پوست خود رو با یک پاک کننده ی مناسب بشویید. مخصصا قبل از خواب این کار رو انجام بدین تا کثیفی و چربی از روی پوست پاک شن. علاوه برآن از برسای آرایشی تمیز استفاده کنین. هیچوقت به پوست خود دست نزنید. با رعایت این موارد پوست شما حس بهتری داره
ما به شما فوم شست وشو ی ژوت رو پیشنهاد میکنیم که با قدرت بالای پاک کنندگی مواد آرایشی، چربی و آلودگی پوست و با ترکیبات رطوبت رسان  و با پاکسازی عمیق سلول های مرده پوستی بهترین انتخاب است.

قبل از استفاده از کرم پودر مرطوب کننده بزنین

با پوست خود با ملایمت رفتار کنید

اگه با خشونت پوست رو تمیز کنین، لایه برداری کنین و به پوست دست بزنین، پوست چروک می شه. ضمنا این رفتارها جوش صورت رو هم بیشتر می کنه. رفتار خشن با پوست به منافذ هم آسیب میرساند پس هوای پوست خود را داشته باشیذ.

به طورمنظم لایه برداری کنید

تمیز نگه داشتن پوست اهمیت زیادی داره. وقتی لایه بررداری می کنین، سلولای مرده ی پوست رو برمی دارین. این باعث می شه تا پوست ظاهر خیلی زیبایی پیدا کنه. سرم روشن کننده وضدلک صورت و بدن ژوت ،با لایه برداری 5 تا 7 درصدی برای شما نتیجه بخش است

پوستتان را آبرسانی کنید

واسه آبرسانی به پوست، اول از همه آب زیاد بخورین. در مرحله بعدی از آبرسان هیدراکتیو

ژوت استفاده کنید که خواص زیر را داراست

هیدراکتیو ژوت

آبرسان پوست دست و صورت مناسب برای استفاده روزانه

‎ ضد التهاب و تسکین دهنده و نرم کننده پوست (شی باتر و آلوئه ورا)

‎ ضدآلودگی هوا و آنتی اکسیدان (vit E –  VIT B5 – شی باتر )

‎ فاقد چربی و پارابن قابل استفاده برای پوست های چرب و حساس

‎ دارای بافت سبک و جذب سریع بدون احساس سنگینی».

در هر شرایطی از ضدآفتاب استفاده کنید

بارها شنیدین که استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب خیلی مهمه و واقعا حقیقت داره. SPF باید در مواد آرایشی شما وجود داشته باشه. دکتر لویس می گه: «اشعهای ماوراء بنفش کلاژن و الاستین پوست رو جدا سازی می کنه. این کار منافذ رو بزرگ تر می کنه. بهترین راه واسه

مراقبتز از پوستتان مقابل اشعه خورشید استقاده از ضدآفتاب های اقایان و خانم های ژوت و همچنین ضدآفتاب کرمپودری ژوت برای موارد آرایشی هست                                                                                                                                                                               .

از ماسک صورت مناسب استفاده کنید

ماسک صورت یکی از راه های آسون و تقریبا ارزون واسه مراقبت از پوسته. ماسک می تونه منافذ رو کوچیک تر کنه.اگه مشکلات زیادی در بخشای مختلف پوست دارین، می تونین از روش چند ماسکی استفاده کنین. (با توجه به نوع پوست تون، می تونین از شکلای مختلف ماسک صورت واسه پوست چرب، ماسکای مناسب پوست خشک یا ماسکای سفت کننده پوست و … استفاده کنین.)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.